Σκηνοθεσία: Στήβεν Σόντεμπεργκ
Παίζουν: Ματ Ντέιμον, Μέλανι Λίνσκεϋ, Σκοτ Μπάκουλα, Τζόελ ΜακΧέιλ
Διανομή: Village Films
Ένα υψηλόβαθμο στέλεχος σε μεγάλη εταιρεία παραγωγής αγροτικών προϊόντων γίνεται οικιοθελώς «καρφί» του FBI και αποκαλύπτει παράνομες συμφωνίες για κλείδωμα των τιμών σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι, όμως, τόσο απλά τα πράγματα; Υπόδειγμα τιμιότητας ή διαταραγμένη προσωπικότητα; Απλός ψεύτης ή μεγαλειώδης απατεώνας; Ο ήρωας της καινούργιας ταινίας του Σόντεμπεργκ μοιάζει να έχει βγει από ταινία των αδελφών Κοέν. Δείχνει ηλίθιος, συμπεριφέρεται σαν ηλίθιος στους ηλίθιους που τον περιβάλλουν και την ίδια στιγμή κάνει τους πάντες μαλλιά-κουβάρια. Ποτέ πριν οι μυστικές συμφωνίες των πολυεθνικών δεν είχαν τόση πλάκα, γεγονός που συμμερίζονται σκηνοθέτης και καστ αυτής της κομεντί δολοπλοκίας που θυμίζει μια λάιτ εκδοχή του «Συριάννα». Ο Ματ Ντέιμον, με παραμορφωμένο φυζίκ, είναι χάρμα ιδέσθαι και δίνει μια από τις εξαιρετικές ερμηνείες της σαιζόν, ενώ η αισθητική της ταινίας -μολονότι διαδραματίζεται στα ‘90s- έχει χρώματα και ύφος από τα ‘60s. Ίσως η αθωότητα της περασμένης εκείνης εποχής με τα παλ χρώματα να παραπέμπει στις αρχές περί τιμιότητας(;) που διέπουν τον πρωταγωνιστή μας. Έχει ενδιαφέρον, έχει και πλάκα, ο κάθε ρόλος είναι δουλεμένος ψιλοβελονιά, απλά δεν ενδιαφέρει τις μάζες (απόδειξη ότι δεν έκοψε και τρελά εισιτήρια) και στο τέλος, φεύγεις από την αίθουσα χαμογελαστός, αλλά δεν θυμάσαι και τίποτα άλλο πέραν του εξαίσιου Ματ Ντέιμον και της απίστευτης μουσικής επένδυσης που είναι κόντρα στη σοβαρότητα των τεκταινόμενων επί της οθόνης.
Να βάλω βαθμό; 6/10
Το είδα με ήχο Dolby Digital στο Αττικόν Cinemax Class, την πολυτελέστερη αίθουσα της Ελλάδας και αναμφισβήτητα μία από τις πολυτελέστερες της Ευρώπης. Ας σημειωθεί ότι φέτος το Αττικόν κλείνει 95 χρόνια ζωής στο νούμερο 19 της Σταδίου.
Παίζουν: Ματ Ντέιμον, Μέλανι Λίνσκεϋ, Σκοτ Μπάκουλα, Τζόελ ΜακΧέιλ
Διανομή: Village Films
Ένα υψηλόβαθμο στέλεχος σε μεγάλη εταιρεία παραγωγής αγροτικών προϊόντων γίνεται οικιοθελώς «καρφί» του FBI και αποκαλύπτει παράνομες συμφωνίες για κλείδωμα των τιμών σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι, όμως, τόσο απλά τα πράγματα; Υπόδειγμα τιμιότητας ή διαταραγμένη προσωπικότητα; Απλός ψεύτης ή μεγαλειώδης απατεώνας; Ο ήρωας της καινούργιας ταινίας του Σόντεμπεργκ μοιάζει να έχει βγει από ταινία των αδελφών Κοέν. Δείχνει ηλίθιος, συμπεριφέρεται σαν ηλίθιος στους ηλίθιους που τον περιβάλλουν και την ίδια στιγμή κάνει τους πάντες μαλλιά-κουβάρια. Ποτέ πριν οι μυστικές συμφωνίες των πολυεθνικών δεν είχαν τόση πλάκα, γεγονός που συμμερίζονται σκηνοθέτης και καστ αυτής της κομεντί δολοπλοκίας που θυμίζει μια λάιτ εκδοχή του «Συριάννα». Ο Ματ Ντέιμον, με παραμορφωμένο φυζίκ, είναι χάρμα ιδέσθαι και δίνει μια από τις εξαιρετικές ερμηνείες της σαιζόν, ενώ η αισθητική της ταινίας -μολονότι διαδραματίζεται στα ‘90s- έχει χρώματα και ύφος από τα ‘60s. Ίσως η αθωότητα της περασμένης εκείνης εποχής με τα παλ χρώματα να παραπέμπει στις αρχές περί τιμιότητας(;) που διέπουν τον πρωταγωνιστή μας. Έχει ενδιαφέρον, έχει και πλάκα, ο κάθε ρόλος είναι δουλεμένος ψιλοβελονιά, απλά δεν ενδιαφέρει τις μάζες (απόδειξη ότι δεν έκοψε και τρελά εισιτήρια) και στο τέλος, φεύγεις από την αίθουσα χαμογελαστός, αλλά δεν θυμάσαι και τίποτα άλλο πέραν του εξαίσιου Ματ Ντέιμον και της απίστευτης μουσικής επένδυσης που είναι κόντρα στη σοβαρότητα των τεκταινόμενων επί της οθόνης.
Να βάλω βαθμό; 6/10
Το είδα με ήχο Dolby Digital στο Αττικόν Cinemax Class, την πολυτελέστερη αίθουσα της Ελλάδας και αναμφισβήτητα μία από τις πολυτελέστερες της Ευρώπης. Ας σημειωθεί ότι φέτος το Αττικόν κλείνει 95 χρόνια ζωής στο νούμερο 19 της Σταδίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου