Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

ΠΗΓΑ ΚΑΙ ΕΙΔΑ: ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ (Paranormal Activity)


Σκηνοθεσία: Όρεν Πέλι
Πρωταγωνιστούν: Κέιτι Φέδερστον, Μίκα Σλάουτ, Άμπερ Άρμστρονγκ
Διανομή: Village Films

Χειροποίητη ταινία -α λα «Blair Witch Project”- τρόμου για ένα πνεύμα που εισβάλλει στο σπίτι ενός νεαρού ζευγαριού. Κι εδώ θα πρέπει να έρθετε και να μου πείτε «αφού δεν σου άρεσε το Blair Witch Project, πού πας και μπλέκεις;» και θα έχετε και δίκιο. Έλα, όμως, που είμαι horror addict. Οπότε, πήγα και την είδα. Και τι κατάλαβα; Πολύ απλά, ότι κ. Όρεν Πέλι είναι μάγκας, γύρισε ένα ταινιάκι το οποίο, εντάξει, έχει το στιλάκι του, αλλά από εκεί και πέρα, μας τα έχουν ξαναπεί. Όλα και καλύτερα. Στο «Blair Witch» το κόλπο με τις αμοντάριστες βιντεοταινίες που βρέθηκαν και καλά στον τόπο του εγκλήματος δούλεψε γιατί είχε και νόημα. Άλλωστε, αυτό το τρικ χρησιμοποίησε και ο Τζέι Τζέι Άμπραμς στο «Κλόβερφιλντ», αλλά και εκεί είχε νόημα. Στην περίπτωσή μας, το υποτιθέμενο οικιακό βίντεο που παρακολουθούμε είναι μονταρισμένο, οπότε, αντίο στο επιχείρημα του ντοκουμέντου, διότι ποιος πήγε και το μοντάρισε; Οι ερμηνείες είναι παιδιάστικες (δικαιολογούνται μεν στο πλαίσιο «δεν παίζω, είμαι στο σπίτι μου και μιλάω στον γκόμενό μου»), οι διάλογοι κάποιες φορές ακούγονται αστείοι και ασήμαντοι και ο χαρακτήρας του μέντιουμ είναι καρικατούρα. Αφήστε δε που για υποτιθέμενο home video είναι απίστευτα λογοκριμένο και σεμνό. Μεγάλος νικητής η Paramount, η οποία επένδυσε στην ταινία αυτή $15.000 και έβγαλε εκατομμύρια. Γυρίζεται και το Νο. 2.

Να βάλω βαθμό; Πλάκα μου κάνετε; Να εκνευριστεί το πνεύμα και να έρθει σπίτι μου να μου κοπανάει τις ντουλάπες και να μου σπάσει κανένα DVD; Πάντως, το Next Top Model στον ΑΝΤ1 είναι πιο τρομακτικό ως reality.

Το είδα με ήχο Dolby Digital στην αίθουσα 10 του Odeon Kosmopolis.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου